Bet kokia įmonių veikla susijusi su daugybe rizikos veiksnių ir civiline atsakomybe. Pagrįstai pateikta, trečiųjų asmenų patirta žala turi būti apmokėta įmonės sąskaita. Kartais ši žala gali būti pakankamai didelė ir įtakoti įmonės veiklos tęstinumą. Ar esate pasiryžę rizikuoti? Profesionalus ir lankstus UADBB „Colemont“ Bendrosios civilinės atsakomybės draudimo sprendimas atlygins visas trečiųjų asmenų patirtas žalas ir nuostolius.
Bendrosios civilinės atsakomybės draudimas
Bendrosios civilinės atsakomybės draudimas – tai draudimo paslauga, skirta verslo klientams apsisaugoti nuo galimų nuostolių prieš trečiuosius asmenis, kai padaroma žala jų turtui, sveikatai ar gyvybei.
Trečiasis asmuo – bet koks asmuo, išskyrus apdraustąjį, su apdraustuoju susijęs asmuo ir draudikas, pavyzdžiui: klientas, kaimynas, praeivis, paslaugų užsakovas, kt.
Žala – tai materialaus turto sunaikinimas, sugadinimas, praradimas ar trečiojo asmens sveikatos sutrikdymas (įskaitant kūno sužalojimą ), mirtis ir dėl to patirti tiesioginiai nuostoliai bei negautos pajamos, kurias trečiasis asmuo būtų gavęs, jeigu nebūtų įvykęs įvykis. Žalos sąvoka neapima moralinės žalos.
Bendrosios civilinės atsakomybės draudimo objektas – civilinė atsakomybė trečiajam asmeniui už žalą:
- padarytą apdraustojo pateiktu defektų turinčiu produktu arba paslauga;
- padarytą draudėjui vykdant apdraustą veiklą;
- kilusią dėl valdomų statinių, patalpų, teritorijos, reklaminių stendų, iškabų, įrengimų ar kito turto, esančio draudimo liudijime nurodytu adresu, trūkumų.
Žala tretiesiems asmenims – nuostoliai neapsidraudusiai įmonei, gamintojui, pardavėjui
Sunkiai įsivaizduojama įmonė, veikianti visiškai izoliuotomis sąlygomis. Dauguma randasi mieste ar kito tipo gyvenvietėje, turi ne vieną sąlyčio tašką su aplinka. Vystydama verslą, parduodama paslaugas ar produktus, įmonė yra apsupta sociumo ir jų turto, turi tiesioginius santykius su žmonėmis, vartotojais ir yra atsakinga už savo veiklos padarinius.
Vartotojas turi teisę:
- įsigyti tinkamos kokybės, saugius produktus, prekes ar paslaugas;
- gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba;
- į pažeistų teisių gynimą ir į nuostolių atlyginimą.
Realūs pavyzdžiai
Spaudoje periodiškai pasitaiko pranešimų apie užsiliepsnojusius ar sprogusius išmaniuosius įrenginius (telefonus, laikrodžius) ir kitą buitinę techniką, kas yra reali gaisro grėsmė ir grėsmė žmogaus sveikatai bei gyvybei.
Prieš kelerius metus itin išpopuliarėjo elektriniai balansiniai riedžiai (hoverboard), tačiau dėl baterijų užsidegimo atvejų ir susižeidimų keliose šalyse jie buvo uždrausti.
Itin dažni skundai dėl maisto produktų ir tai nebūtinai susiję su jų kokybe. Pavyzdžiui, Lietuvoje prekybos centre moteris nusipirko sojos pieną, kurio sudėtyje lietuvių kalba nebuvo nurodytas cukrus. Moteris dėl sveikatos būklės nevartoja cukraus, fruktozės ir saldiklių.
Dažnėja atvejų kai, nors ir santykinai nedidelę žalą patyrę asmenys (pvz. medicininės išlaidos dėl apsinuodijimo produktu) buriasi į bendrą ieškinį prieš produkto pardavėją. Taip produkto gamintojas ar tiekėjas gali gauti ir milijonines sumas siekiančias pretenzijas.
Beje, net ir vieno žmogaus sveikatos sutrikdymas gali sąlygoti milijoninius nuostolius įmonei. Pavyzdžiui, dėl netinkamos įmonės veiklos ar produkto asmuo tampa neįgalus. Greičiausiai įmonei tektų atlyginti ne tik gydymo, priežiūros išlaidas, bet ir asmens negautas pajamas iki gyvenimo pabaigos, nukentėjusiojo ir jo artimųjų neturtinę (moralinę) žalą.
Esant tokio mąsto realioms finansinėms grėsmėms, „Colemont draudimo brokeris“ atkreipia įmonių dėmesį, kad Bendrosios civilinės atsakomybės draudimas nėra vien formalumas, o draudimo suma turi garantuoti dideles draudimo išmokas: 5, 10, 20 mln. EUR.
„Colemont“ atkreipia dėmesį į klaidingą nusistatymą, kad pasididinus draudimo sumą 2 kartus – 2 kartus didės ir draudimo įmoka. Taip nėra! Pavyzdžiui, pasididinus draudimo sumą nuo 1 iki 5 mln. EUR, įmoka padidėtų apytiksliai 2 kartus.
Pasaulis darosi vis labiau globalesnis, vis daugiau Lietuvos įmonių teikia paslaugas ir eksportuoja produktus į užsienį. Užsienio užsakovai nustato kur kas aukštesnius standartus draudimui:
- draudimo suma turi būti pakankamai aukšta;
- įtraukti draudimo apsaugos išplėtimai (pvz. apsauga neturtinei žalai, darbuotojams, pretenzijoms iš JAV);
- mažai nedraudžiamųjų įvykių;
- aukščiausias draudiko finansinis reitingas/patikimumas.
Draudimas pagal veiklos specifiką – individualus sprendimas
Kiekviena įmonė turi savo veiklos specifiką, teikia skirtingas paslaugas, gamina skirtingus produktus, todėl sudarant Bendrosios civilinės atsakomybės draudimo sutartį, svarbu aptarti, suderinti ir įtraukti individualius poreikius atitinkančius aspektus. Tai padės padaryti draudimo srities profesionalai – įgaliotas „Lloyd’s“ tarpininkas, UADBB „Colemont draudimo brokeris“.
„Colemont“ profesionaliai ir greitai išspręs visus Bendrosios civilinės atsakomybės draudimo klausimus, nesvarbu kur ir kokią veiklą vykdo Jūsų įmonė.
„Lloyd’s“ – tai atvira rinka, kur susitinka kompanija ir užsakovas ir kartu suformuoja draudimo produktą, tenkinantį abiejų pusių poreikius. Asmeniškai pritaikyti draudimo sprendimai garantuoja būtiną pagalbą, reikiamą ir savalaikę kompensaciją, padeda sutelkti dėmesį į verslo tikslus, nebijant nelaimingų atsitikimų pasekmių.